YleinenYritysuutiset

Sospron avopalveluiden asiakaskokemus kiitettävää tasoa

Sosprolla tuotamme vaikuttavia lastensuojelun avopalveluita ja jälkihuollon palveluita. Arvioidaksemme ja kehittääksemme palveluitamme olemme keränneet asiakaskokemuspalautetta systemaattisesti vuodesta 2022 alkaen. Iloksemme vastausmäärät ovat kasvaneet vuosi vuodelta, ja palaute on ollut kiitettävää tasoa. Elokuussa 2024 palautetta oli antanut meille 200 vastaajaa ja näin syyskuun puolivälin lähestyessä palautetta on kertynyt jo lähes 250 vastaajalta.

Pyydämme palautetta säännöllisesti asiakkailtamme, asiakasperheen vanhemmilta ja sosiaalityöntekijöiltä. Antamalla palautetta he voivat tuoda äänensä kuuluviin avopalvelun aikana. Säännöllinen palautteen pyytäminen vahvistaa asiakkaamme luottamusta siihen, että olemme kiinnostuneita hänen kokemuksestaan ja hänen kokemuksensa ohjaa työskentelyämme. Sosprossa tiedämme, että tämä lisää luottamusta ja vähentää stressin kokemusta avun ja tuen tarpeen hetkillä.

Vuoden 2024 aikana saatujen palautteiden perusteella avopalveluidemme asiakaskokemus on ja pysyy kiitettävällä tasolla. Sosiaalityöntekijät ovat arvioineet avopalveluiden tuottamien palveluiden hyödyllisyyden olevan 9,6 (keskiarvo asteikolla 1–10). Vanhempien tai huoltajien kokemus palveluidemme hyödyllisyydestä on 9,1. Asiakkaidemme kokemus palvelumme hyödyllisyydestä on 8,8 ja heidän kokemansa osallisuus on 9.

Vastaajalla on mahdollisuus antaa meille myös avoin kirjallinen palaute. Näitä palautteita arvostaen jaamme muutaman palautteen vuodelta 2024:

”Olen kiitollinen että saan apua ja tukea, asioihin missä niitä tarvin. Ja että minut hyväksytään juuri tälläisena kun olen.” (asiakas)

 ”Työskentelyynne on voinut luottaa ja teidän kanssanne on ollut helppo toimia vaikeissakin tilanteissa. Suosittelen ja ehdottelen esimiehille palveluanne, kun tarvitaan asiantuntevaa ja turvallista tehotyöskentelyä perheisiin. Paljon kiitoksia!” (sosiaalityöntekijä)

”Ilo tehdä töitä teidän työryhmän kanssa. Olette helposti lähestyttäviä, jämäköitä ammattilaisia. Olette onnistuneet luomaan hyvän suhteen asiakkaisiin.” (sosiaalityöntekijä)

 

Sospron avopalvelut ovat kiitollisia jokaiselle asiakaskokemuskyselyihimme vastanneelle. Palautteiden perusteella avopalveluidemme esihenkilöt seuraavat asiakaskokemusta ja kehittävät palveluamme. Näin kokemus palvelustamme ja asiakkaidemme yksilölliset tarpeet ohjaavat työskentelyämme ja palvelumme toteuttamissuunnitelmia.

Kiinnostuitko? Kerromme mielellämme lisää ja autamme löytämään sopivan avopalvelun lapselle, nuorelle ja perheelle. Sospron avopalveluiden yhteystiedot löydät täältä: Toimipisteet

Lisätietoja:
Avopalvelujohtaja Riikka Puntalo, riikka.puntalo(at)sospro.fi, p. 050 4389 146